fbpx

Blog

Implementarea proiectelor cu fonduri nerambursabile, intre probleme si solutii

Implementarea proiectelor cu fonduri nerambursabile, intre probleme si solutii

01 oct. 2019 Fonduri nerambursabile 408

In anul 2019 s-au desfășurat 3 proiecte importante pentru antreprenorii mici si mijlocii din România: Start-Up Nation, Start-Up Plus si Diaspora Start-Up. In cadrul acestor programe, aplicantii au avut posibilitatea de a se inscrie in concursuri de proiecte in speranta de a beneficia de finantare nerambursabila pentru afacerile lor. Scopul celor 3 programe de finantare a fost unul dual: pe de o parte, initiatorii au cautat diminuarea disparitatilor dintre diferitele regiuni de dezvoltare ale tarii, iar, pe de alta parte, o accelerare a generarii de locuri de munca in aceste regiuni.

Astfel, in cadrul celor 3 programe au fost finantate peste 18.700 de afaceri (10.000 in cadrul programului Start-Up Nation si 8.700 in cadrul programelor Start-Up Plus si Diaspora Start-Up). Finantarea acestor afaceri s-a facut pe baza de concurs, aplicantii fiind punctati atat pentru planurile lor de afaceri, cat si pentru o serie de alte criterii, precum numarul de locuri de munca generate, localizarea afacerii lor sau insertia pe piata muncii a persoanelor defavorizate.

Procesul de implementare al proiectelor

Castigatorii acestor programe au fost aplicantii care au obtinut cele mai mari punctaje, calificandu-se astfel pentru finantarea proiectelor lor. Insa odata cu obtinerea finantarii, munca antreprenorilor abia incepe, acestia trecand in etapa de implementare a proiectelor, o etapa care, in unele cazuri, s-a dovedit mai dificila decat ar parea la o prima vedere.

Una dintre problemele cu care s-au confruntat o mare parte dintre antreprenori a fost legata de primirea efectiva a banilor. Cu toate ca toate cele 3 programe au fost gandite pentru a acorda beneficiarilor si o suma in avans (30% din valoarea proiectului pentru Start-Up Nation si 75% pentru Start-Up Plus si Diaspora Start-Up), acest lucru nu s-a intamplat mereu la timp. Viramentele s-au facut, in multe cazuri, lent si cu intarziere, lucru cu un impact inevitabil asupra demararii operatiunilor acestor afaceri.

De asemenea, birocratia destul de mare a avut si ea un impact puternic asupra eficientei implementarii proiectelor, procedura de achizitie fiind una destul de complicata pentru toate cele 3 programe. Mai exact, toate achizitiile efectuate de antreprenori trebuie sa fie realizate pe baza unui dosar de achizitie care sa contina:

  • minim 3 cereri de oferte de pret si dovada transmiterii lor catre potentialii furnizori
  • ofertele de pret primite
  • justificarea alegerii ofertei castigatoare
  • contractul cu furnizorul ales
  • un document din care sa rezulte autorizarea activitatii furnizorului, fie ca acesta activeaza in domeniul de servicii, productie sau comert

Decontarea achizitiilor se realizeaza pe baza unei cereri de rambursare sau cereri de plata depusa de aplicant, in conformitate cu OUG 40/2015 si HG 93/2016, aceasta putand fi efectuata de obicei in maxim 3 transe. Totodata, cheltuielile eligibile pentru care se aloca fonduri trebuie certificate si printr-o vizita la fata locului de implementare al proiectului.

Pe langa toate acestea, antreprenorii mai trebuie sa treaca un hop birocratic si in momentul achizitionarii spatiului de lucru, fie ca acesta este destinat activitatilor de productie, comert sau prestari servicii. Mai exact, inainte de achizitia propriu-zisa a spatiului de lucru, valoarea activului va trebui sa fie evaluata de un expert evaluator ANEVAR (Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania).

Desigur, toate aceste proceduri pot ingreuna si incetini considerabil procesul de implementare al proiectelor. Din fericire, insa, antreprenorii inscrisi in program au si solutii pentru a depasi aceste aspecte, una din cele mai simple fiind contractarea serviciilor unor consultanti care sa ii ajute la intocmirea documentatiei necesare.

Cum poti accelera implementarea proiectului tau

Proiectele cu finantare rerambursabila pot fi o rampa de lansare, care te ajuta sa accelerezi dezvoltarea afacerii tale si sa-ti atingi mai repede si mai usor obiectivele. Tocmai de aceea, e important sa nu ratezi aceste oportunitati.

Bartera te poate ajuta sa accelerezi implementarea proiectului tau, fie ca acesta e realizat prin programele de fonduri europene sau cele nationale. Echipa Bartera colaboreaza cu o serie de experti bine pregatiti in domeniul accesarii de fonduri europene, insasi platforma Bartera fiind construita printr-un program european de finantare.

Bartera te va ajuta sa simplifici foarte mult procedurile de achizitie, livrandu-ti cate 3 oferte pentru tot ce este necesar in implementarea proiectului tau, fie ca e vorba de realizare de website-uri, servicii de contabilitate sau chiar medicina muncii. Astfel, la Bartera, castigatorii programelor de finantare pot beneficia de toate ofertele de care au nevoie dintr-un singur loc. Tu ne trimiti lista de solicitari cu echipamentele, bunurile sau serviciile de care ai nevoie si noi o completam cu toate elementele necesare.

De asemenea, la Bartera vei gasi o echipa de experti pregatita sa te ajute in procesul concret de implementare al planului tau de afaceri printr-o serie de servicii, cum ar fi:

  • servicii de consultanta pentru achizitionarea serviciilor necesare implementarii proiectului, fie ca e vorba de contabilitate, medicina muncii, protectia muncii, cursuri de pregatire profesionala, consultanta pentru achizitia echipamentelor si multe altele
  • obtinerea de oferte pentru realizarea website-urilor de la mai multi parteneri
  • obtinerea de oferte pentru toate aspectele care tin de promovarea afacerii tale

Acceseaza fondurile nerambursabile puse la dispozitie de statul roman si Uniunea Europeana si accelereaza dezvoltarea afacerii tale. Lucreaza cu echipa Bartera si bucura-te de cele mai bune servicii pentru implementarea eficienta a proiectului tau. Vino la Bartera si deschide o noua etapa de evolutie pentru compania ta!

Web Design Bucuresti

Ai nevoie de un nou website? Solicita oferta personalizata!

  • Creare Site Web
  • Creare Magazine Online
  • Promovare Site Web
  • Creare Aplicatii Mobile

Oferim seriozitate, flexibilitate si preturi corecte!

Convinge-te

© Bartera 2019. All rights reserved.