O covrigarie este una din cele mai simple afaceri pe care le poti deschide. Investitia este relativ redusa, administrarea nu este dificila, iar promovarea nu este deloc complicata. O covrigarie sau simigerie poate fi o afacere mult mai flexibila decat te-ai astepta, existand mai multe tipuri intre care poti opta. In plus, cu un strop de creativitate, te poti diferentia mult fata de concurenta.
Iata cateva aspecte care te vor ajuta sa deschizi o covrigarie profitabila:
In functie de cat vrei sa investesti si de oportunitatile sesizate in zona ta, ai la dispozitie cateva optiuni:
Poti inchiria un spatiu mic, specific magazinelor de tip chiosc. Exista si varianta inchirierii sau achizitionarii terenului, pe care sa amplasezi apoi o constructie simpla, de mici dimensiuni.
Poti opta pentru o covrigarie de tip stand sau insula, ideala pentru mall-uri, aeroporturi sau alte cladiri de mari dimensiuni. Standul poate fi facut la comanda, cu totul original, sau achizitionat gata facut, asa cum sunt cele de aici.
Pentru o covrigarie ambulanta, ai nevoie de un spatiu in care sa fie pregatite produsele si de cateva carucioare pentru distribuirea lor in locuri aglomerate (mall-uri si parcuri) sau in cadrul unor evenimente (cum ar fi meciuri de fotbal).
De asemenea, in functie de punctul de la care vrei sa pornesti si gradul de originalitate al afacerii, poti opta pentru:
Principalul avantaj este flexibilitatea: poti adapta mult mai bine afacerea atat la posibilitatile tale financiare, cat si la viitorii clienti. Cu un concept original, vei alege tot, de la denumire si elemente de branding, la lista de produse. Totodata, vei avea un grad crescut de control asupra tuturor aspectelor afacerii.
Daca nu vrei sa pierzi timp creand o covrigarie de la zero, poti opta pentru o covrigarie in regim de franciza. Avantajele constau in timpul redus de lansare pe piata si alegerea unui model de afacere verificat. Poti opta pentru o franciza care e deja prezenta in Romania, beneficiul fiind recunoasterea in randul clientilor, sau una noua, aducand un element de noutate pe piata. In orice caz, va trebui sa te adaptezi la sistemul creat de altcineva, iar spatiul tau de manevra va fi limitat.
O optiune intermediara ar fi covrigaria la cheie. Pretul pentru o covrigarie de vanzare nu este unul standard si depinde mult de ce ti se ofera efectiv, asa ca va trebui sa compari mai multe oferte. De obicei, o covrigarie la cheie inseamna ca nu mai trebuie sa cauti furnizori, sa compari oferte pentru aparate profesioniste, sa te straduiesti sa obtii toate autorizatiile necesare sau sa construiesti o identitate vizuala. Spre deosebire de o franciza, odata ce cumperi o afacere la cheie, ai control complet asupra operatiunilor si deciziilor.
Orice covrigarie ar trebui sa includa o serie de produse simple, cu care consumatorii s-au obisnuit deja. Acestea includ covrigii cu sare, covrigii cu mac si covrigii cu seminte.
Multe din covrigariile care au succes in prezent si-au diversificat oferta de produse, introducand felii de pizza de diverse sortimente, diferite tipuri de placinte, dar si crenvursti sau carnati infasurati in aluat.
Oricat de minunata ar fi o covrigarie, clientii nu se abat din drum ca sa ajunga la ea. Este esentiala amplasarea intr-o zona intens circulata.
Chiar daca investitiile nu sunt mari in comparatie cu alte afaceri, cheltuielile se pot acumula rapid. Ia in calcul faptul ca marjele de profit sunt mici, asa ca volumul mare de vanzari e obligatoriu pentru obtinerea profitului.
Ca sa vinzi mii de covrigi in fiecare zi, ai nevoie de echipamente profesioniste, pe care sa te poti baza. Orice defectiune te poate costa, afectandu-ti previziunile de vanzari.
Eficienta e importanta, dar prospetimea produselor nu trebuie sacrificata niciodata. Un covrig tare si rece poate convinge un client sa nu mai cumpere nimic de la afacerea ta in viitor.
Majoritatea clientilor vor cumpara covrigi simpli si ieftini. Exista insa si cei dispusi sa plateasca ceva mai mult pentru un produs mai deosebit, la care te poti bucura si tu de marje mai mari de profit. Un exemplu pot fi covrigii de tip „bagel” (in principiu, o chifla gaurita in mijloc). Acestia sunt foarte populari in alte tari si pot fi mai flexibili decat covrigii clasici (de tip „pretzel”) in crearea unor variatii asupra retetei de baza.
Daca produsul tau are potentialul de a deveni viral in mediul online, cu atat mai bine. Pe langa gust, acesta ar trebui sa fie foarte atractiv vizual, ca sa inviti clientii sa se fotografieze cu el, iar apoi sa publice fotografiile pe Instagram sau Facebook. Ulterior, comunicatele de presa despre popularitatea produsului in mediul online iti vor face brandul mai cunoscut, iar trecatorii vor fi mai dispusi sa se transforme in clienti.
Ai o afacere bazata pe traficul stradal? Promovarea in mediul online iti poate aduce mai multi clienti. Contacteaza echipa Bartera si afla cum.
Iata cateva exemple de produse populare pe Instagram din care sa te inspiri:
Ideea ca afacerile bazate pe traficul stradal nu beneficiaza din urma promovarii in mediul online este o prejudecata. Nu poti influenta cat de foame le este trecatorilor, dar le poti face pofta acestora cu mult inainte sa se apropie fizic de chiosc sau stand. Poti folosi retelele sociale pentru a promova covrigaria si produsele sale, in special vizual, folosind imagini apetisante.
De asemenea, poti folosi diverse instrumente si forme de promovare pentru a face numele afacerii mai cunoscut, cum ar fi Google MyBusiness sau promovarea prin platforme de specialitate si advertoriale. Intra in legatura cu echipa Bartera ca sa afli mai multe despre cum poti promova o astfel de afacere in mediul online!
Oferim seriozitate, flexibilitate si preturi corecte!
Convinge-te© Bartera 2024. All rights reserved.