fbpx

Blog

Finantare pentru IMM-uri. Programul Start Up Nation editia a II-a

Finantare pentru IMM-uri. Programul Start Up Nation editia a II-a

04 nov. 2019 Fonduri nerambursabile 335

Pornit in anul 2017 de catre Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA), programul Start Up Nation se afla in prezent la a doua sa editie. Programul s-a bucurat de succes in trecut, lucru demonstrat si de numarul mare de firme inscrise in prima sa editie (19.296 de proiecte depuse, din care 10.001 proiecte au intrat in evaluare). Astfel, 8.653 de proiecte au fost declarate admise si au primit finantare.

In acest an, numarul de proiecte admise este chiar mai mare decat anul trecut:  10.000 de firme vor primi finantare nerambursabila. Lista cu firmele beneficiare a fost deja publicata de MMACA si poate fi consultata aici. Beneficiarii admisi in cadrul proiectului vor primi ajutoare nerambursabile de pana la 200.000 RON (aproximativ 43.000 euro), bugetul total al proiectului ridicandu-se la suma de 2 miliarde de lei.

Conditii de eligibilitate pentru Start Up Nation

Programul Start Up Nation este destinat categoriei afacerior mici si mijlocii, scopul acestuia fiind stimularea dezvoltarii antreprenoriatului romanesc si a mediului de afaceri autohton. Astfel, pentru accesarea fondurilor puse la dispozitie, companiile trebuie sa respecte o serie de criterii de eligiblitate:

  • firmele trebuie sa fie infiintate dupa intrarea in vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017
  • firmele infiintate trebuie sa fie SRL-D, SRL sau cooperatii
  • firmele nu trebuie sa aiba datorii la bugetul public consolidat sau la bugetele locale
  • firmele inscrise creeaza cel putin un loc de munca, pe care se obliga sa il mentina timp de cel putin 2 ani de la implementarea proiectului
  • actionarul sau actionarii nu au si nu au mai avut in trecut calitatea de actionar sau asociat intr-un alt IMM (SRL, SA sau SRL-D) care desfasoara sau a mai desfasurat in trecut aceeasi activitate autorizata pentru care aplica in cadrul programului, fie in anul anterior inscrierii sau in anul inscrierii pana la deschiderea sesiunii de inregistrare.

Societatile care nu pot beneficia de prevederile programului sunt cele care desfasoara urmatoarele activitati:

  • activitati de productie sau comercializare de tutun, alcool, armament, munitii, explozibili, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope
  • activitati de productie sau comercializare de produse energetice, activitati de leasing, precum si activitati de pescuit si acvacultura sau activitati legate de productia primara a produselor agricole.

Cheltuieli eligibile in cadrul programului Start Up Nation

In ceea ce priveste cheltuielile eligibile, toti aplicantii ar trebui sa stie ca bunurile si echipamentele achizitionate trebuie sa fie noi, nefiind acceptate echipamente second hand sau variante de finantare prin leasing. Iata care sunt cheltuielile eligibile in cadrul programului:

  • cheltuieli pentru achizitia de echipamente si utilaje
  • cheltuieli pentru achizitia de spatii de lucru
  • cheltuieli pentru achizitia de autoutilitare
  • cheltuieli pentru achizitia de autoturisme, insa limitate la 36.000 lei si doar unul singur pe societate; aceste limitari nu se aplica in cazul activitatilor de taxi, scoala de soferi, rent-a-car
  • cheltuieli pentru achizitia de echipamente de climatizare / incalzire
  • cheltuieli pentru achizitia de echipamente ce au ca scop cresterea eficientei energetice
  • cheltuieli pentru achizitia de echipamente IT
  • cheltuieli pentru achizitia de mobilier
  • cheltuieli pentru achizitia de birotica
  • cheltuieli pentru plata salariilor complete in limita salariului mediu pe economie
  • cheltuieli pentru realizarea unei pagini web de prezentare, in limita a 8000 de lei
  • cheltuieli pentru plata chiriilor (doar pentru spatiile care nu au destinatie locativa)
  • cheltuieli pentru achizitia de francize
  • cheltuieli pentru achizitia de licente
  • cheltuieli pentru inscrierea in cadrul unor cursuri de antreprenoriat
  • cheltuieli pentru achizitia de programe software
  • cheltuieli pentru achizitia de servicii de consultanta, in limita a 8000 de lei
  • cheltuieli cu costuri de TVA, eligibile doar pentru firmele care nu sunt platitoare de TVA.

Noutati in conditiile de inscriere si evaluare in cadrul  Start Up Nation

Inscrierea in cadrul celei de-a doua editii a proiectului Start Up Nation s-a facut exclusiv online intr-un termen de 30 de zile, varianta offline nemaifiind disponibila. De asemenea, spre deosebire de editia din 2017, in cadrul acestei noi editii a proiectului, firmele ce activeaza in domeniul industriilor creative vor fi punctate cu 30 de puncte, la fel ca cele din servicii si productie, situate pe cea mai inalta treapta. Totodata, afacerile situate in municipiul Bucuresti si judetele Cluj si Ilfov vor fi depunctate din start cu 15 puncte. Nu in ultimul rand, Ministerul pentru Mediul de Afaceri a promis ca va oferi beneficiarilor in avans o suma forfetara de 30% din valoarea finantarii, pentru demararea activitatilor.

Ce poti face pentru a obtine finantare pentru afacerea ta

Proiectele cu finantare rerambursabila pot fi o rampa de lansare, care te ajuta sa accelerezi dezvoltarea afacerii tale si sa-ti atingi mai repede si mai usor obiectivele. Tocmai de aceea, e important sa nu ratezi aceste oportunitati.

Bartera te poate ajuta sa obtii finantare pentru afacerea ta, atat prin programele de fonduri europene, cat si cele nationale. Echipa Bartera colaboreaza cu o serie de experti bine pregatiti in domeniul accesarii de fonduri europene, insasi platforma Bartera fiind construita printr-un program european de finantare.

De asemenea, la Bartera vei gasi o echipa de experti pregatita sa te ajute in procesul de implementare al planului tau de afaceri printr-o serie de servicii,  cum ar fi:

  • servicii de consultanta pentru achizitionarea serviciilor necesare implementarii proiectului, fie ca e vorba de contabilitate, medicina muncii, protectia muncii, cursuri de pregatire profesionala, consultanta pentru achizitia echipamentelor si multe altele
  • obtinerea de oferte pentru realizarea website-urilor de la mai multi parteneri
  • obtinerea de oferte pentru toate aspectele care tin de promovarea afacerii tale

Acceseaza fondurile nerambursabile puse la dispozitie de statul roman si Uniunea Europeana si accelereaza dezvoltarea afacerii tale. Lucreaza cu echipa Bartera si bucura-te de cele mai bune servicii pentru implementarea eficienta a proiectului tau. Vino la Bartera si deschide o noua etapa de evolutie pentru compania ta!

Web Design Bucuresti

Ai nevoie de un nou website? Solicita oferta personalizata!

  • Creare Site Web
  • Creare Magazine Online
  • Promovare Site Web
  • Creare Aplicatii Mobile

Oferim seriozitate, flexibilitate si preturi corecte!

Convinge-te

© Bartera 2020. All rights reserved.