fbpx

Blog

Bucharest Start-Up City 2019: Obtine pana la 50.000 de euro pentru dezvoltarea afacerii tale

Bucharest Start-Up City 2019: Obtine pana la 50.000 de euro pentru dezvoltarea afacerii tale

11 apr. 2019 Fonduri nerambursabile 869

Daca planuiesti sa-ti deschizi o afacere in urmatoarele luni, ar trebui sa stii ca poti accesa pana la 50.000 de euro fonduri nerambursabile prin intermediul programului Bucharest Start-up City, pe care ii poti investi in viitoarea ta companie.

Toti antreprenorii care au infiintat sau planuiesc sa infiinteze o firma dupa data de 1 ianuarie 2019 pot beneficia de aceste fonduri in cadrul unui concurs de proiecte. Iata care sunt criteriile pe care trebuie sa le indeplinesti, precum si conditiile accesarii acestor fonduri:

Conditiile de eligibilitate pentru Bucharest Start-Up City 2019

Asa cum este cazul pentru toate concursurile de proiecte, antreprenorii care cauta sa acceseze aceste fonduri pentru afacerea lor trebuie sa intalneasca o serie de conditii de eligibilitate, pe care le poti regasi mai jos:

  • Firma care solicita aceste fonduri trebuie sa fie infiintata pe raza municipiului Bucuresti, iar data infiintarii trebuie sa fie ulterioara zilei de 01.01.2019.
  • Firma nu trebuie sa aiba niciun fel de datorii la bugetul general consolidat si nici la bugetele locale.
  • Firma nu trebuie sa fi depasit plafonul de minimis (200.000 de euro) pe parcursul a 3 exercitii financiare consecutive, adica pe parcursul a 3 ani de activitate.
  • Firma nu trebuie sa se afle in procedura de dizolvare, faliment sau insolventa.
  • Firma trebuie sa fie infiintata de persoane fizice care nu au si nu au avut calitatea de asociat sau actionar intr-un alt IMM care desfasoara sau a desfasurat activitati cu acelasi cod CAEN.
  • Firma trebuie sa infiinteze cel putin un loc de munca cu norma intreaga.

Conditiile pentru obtinerea finantarii pentru Bucharest Start-Up City 2019

Sumele prin acest program pot acoperi un cuantum de maximum 90% din cheltuielile eligibile, in care va fi inclus si TVA-ul pentru societatile neplatitoare de TVA. Suma maxima ce poate fi obtinuta prin intermediul programului este de 50.000 de euro, iar aportul propriu trebuie sa fie de minim 10% din valoarea proiectului.

Domeniile de activitate eligibile sunt:

  1. Industriile creative (domeniu prioritar)
  2. Servicii sau productie
  3. Comert

Care sunt cheltuielile eligibile pentru Bucharest Start-Up City 2019

Fondurile obtinute prin intermediul proiectului pot acoperi o serie de investitii si cheltuieli, de la achizitia unui spatiu de lucru, pana la costurile de brevetare a inventiilor sau cheltuielile pentru realizarea unui site web. Mai jos vei gasi lista completa a cheltuielilor eligibile in cadrul programului:

  • costurile aferente achizitiei echipamentelor tehnologice precum: echipamente IT, sisteme audio-video, sisteme portabile sau licente;
  • costurile aferente achizitiei spatiilor de lucru in scopul desfasurarii activitatilor de productie, prestari servicii sau comert;
  • costurile aferente achizitiei mijloacelor de transport, precum autoturisme electrice sau biciclete electrice, in valoare maxima de 40.000 de RON si in limita unui singur autoturism per beneficiar. De la aceasta regula fac exceptie activitatile de tip rent-a-car, taximetrie, scolile de soferi si altele de acest fel;
  • costurile aferente achizitiei de mobilier, aparatura pentru birou sau sisteme de securitate pentru protectia valorilor umane sau materiale;
  • costurile aferente achizitiei de sisteme si echipamente pentru economisirea energiei, care folosesc resurse energetice regenerabile;
  • costurile aferente achizitiei de echipamente de incalzire sau climatizare;
  • costurile aferente platii salariilor, utilitatilor, chiriei sau a serviciilor de contabilitate;
  • costurile aferente platii serviciilor pentru realizarea unui website pentru prezentarea si promovarea societatii, in valoare de maximum 6.000 de RON;
  • costurile aferente achzitiei de brevete de inventii, licente de franciza sau etichetare ecologica;
  • costurile OBLIGATORII, aferente cursurilor de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale, in valoare de maximum 1.000 de RON;
  • costurile aferente TVA-ului nedeductibil, in cazul aplicantilor neplatitori de TVA;
  • costurile aferente intocmirii documentatiei pentru obtinerea finantarii si implementarea proiectului, in valoare maxima de 8.000 de RON;
  • costurile aferente achizitiei de programe software sau licente pentru desfasurarea activitatii, in valoare maxima de 80.000 de RON;
  • costurile aferente creditelor sau a garantiilor obtinute pentru creditele contractate;
  • costurile aferente achizitiei unei placute informative pentru afisarea programului de lucru.

Evaluarea planului de afaceri

Fiecare dintre aplicanti va fi nevoit sa supuna planul sau de afaceri unei evaluari, care se va desfasura in 3 etape.

Faza A

Aceasta etapa este una de evaluare tehnico-financiara, in care vor fi verificate documentatia si actele justificative incarcate in aplicatie, selectia candidatilor facandu-se in urma unor verificari administrative si de eligibilitate. Totodata, este important de retinut ca aceasta prima etapa are caracter eliminatoriu.

Faza B

Aceasta etapa va fi una de evaluare tehnico-financiara, ce se va realiza pe baza unui punctaj care poate ajunge la maximum 100 de puncte. Aceasta evaluare se va face conform grilei de mai jos:

In cazul obtinerii unui punctaj egal, departajarea intre aplicanti se va face conform urmatoarelor criterii:

  • cuantumul contributiei personale asumate de aplicant;
  • ponderea investitiei in echipamente, din valoarea totala a finantarii;
  • calitatea planului de afaceri realizat de aplicant;
  • punctajul obtinut in urma evaluarii impactului asupra comunitatii;
  • data si ora inscrierii in program.

Faza C

In aceasta etapa va fi evaluata atat motivatia participantilor, cat si gradul de cunoastere al planului de afaceri supus evaluarii, punctajul maxim fiind de 30 de puncte. La aceasta etapa vor putea participa doar primele 250 de planuri de afaceri care au trecut de Faza B, iar neparticiparea la aceasta etapa va avea caracter eliminatoriu.

Selectia finala a aplicantilor

Pentru ca finantarea proiectului sa fie aprobata, beneficiarii trebuie sa obtina un minimum de 60 de puncte in Faza B si un minimum de 10 puncte in Faza C.

Implementarea proiectului

In cazul obtinerii finantarii, aplicantii castigatori vor semna acordul de finantare cu ministerul, dupa care va fi demarata implementarea proiectului. Astfel, vei avea la dispozitie 3 variante pentru accesarea fondurilor:

  1. Cererea de rambursare din fonduri proprii. In aceasta situatie, aplicantul va face achizitiile, iar Guvernul ii va deconta cheltuielile, pe baza unui dosar si unor proceduri de lucru.
  2. Cererea de rambursare printr-un credit punte. In acest caz, aplicantul va contracta un credit la banca partenera pentru a face achizitiile necesare, urmand ca acest credit sa fie acoperit in momentul in care sosesc fondurile de la Primaria Bucuresti.
  3. Cererea de plata pentru plata echipamentelor la termen. In aceasta situatie, aplicantul va semna contractele de achizitie cu furnizorii, iar dupa livrarea echipamentelor la sediul firmei, se depune cererea de plata, urmand ca finantatorul sa faca plata acestor echipamente ulterior.

Documente necesare inscrierii la Bucharest Start-Up City 2019

  1. Certificatul de inregistrare fiscala a societatii
  2. Certificatul constatator
  3. Cartea de identitate a actionarilor sau asociatilor si a administratorului firmei
  4. Datele de contact ale persoanei responsabile

Daca iti doresti sa obtii fonduri nerambursabile pentru compania ta, Bartera te poate ajuta! Echipa Bartera mentine colaborari puternice cu o serie de experti si consultanti specializati in accesarea de fonduri nerambursabile; chiar aceasta platforma a fost realizata printr-un program european de finantare.

La Bartera vei avea parte de cele mai bune servicii de consultanta pentru accesarea de fonduri nerambursabile, dublate de experienta noastra in promovare online. Fie ca e vorba de web design, programare web, promovare online, copywriting sau editare foto-video, aici le gasesti pe toate.

Prin proiectul Start-Up City se finanteaza suma de 6000 de RON pentru realizarea unui website, taxele pentru gazduirea web nefiind incluse aici. Pentru aceasta suma, la Bartera vei putea obtine toate serviciile de care ai nevoie pentru promovarea afacerii tale pe internet. Iti oferim:

  • realizarea website-ului pentru compania ta
  • realizarea paginii Facebook si a celei de Instagram
  • servicii de hosting gratuite pe toata perioada de implementare a proiectului
  • realizarea unei pagini premium pe platforma Bartera
  • promovare online gratuita pentru afacerea ta, timp de 3 luni
Web Design Bucuresti

Ai nevoie de un nou website? Solicita oferta personalizata!

  • Creare Site Web
  • Creare Magazine Online
  • Promovare Site Web
  • Creare Aplicatii Mobile

Oferim seriozitate, flexibilitate si preturi corecte!

Convinge-te

© Bartera 2020. All rights reserved.