fbpx

Blog

Fiscalizarea vendomatelor a devenit obligatorie. Ce ar trebui sa stii despre Legea 136/2019

Fiscalizarea vendomatelor a devenit obligatorie. Ce ar trebui sa stii despre Legea 136/2019

21 oct. 2019 Tutoriale 534

La data de 17 iulie 2019, a fost publicata Legea 136/2019 in Monitorul Oficial, venita sa reglementeze regimul de functionare al tuturor vendomatelor si automatelor de pe teritoriul Romaniei, fie ele aparate de cafea, snacks-uri sau racoritoare. Una dintre cele mai importante prevederi ale noii legi este obligatia de a fiscaliza aceste aparate. Mai exact, toti proprietarii de vendomate din Romania vor fi obligati sa-si echipeze aparatele cu case de marcat cu jurnal electronic pana la data de 31 decembrie 2019:

“Pana la data de 31 decembrie 2019, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”

Ce tip de case de marcat trebuie folosite pentru vendomate

Legea insa nu clarifica inca ce modele de case de marcat ar trebui sa fie instalate pe vendomatele si automatele comerciale. Se pare ca aceste clarificari vor veni odata cu adoptarea unui alt act normativ, care sa indice modul in care aceste case de marcat vor trebuie achizitionate si instalate:

„Configuratia, precum si caracteristicile tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale integrate in echipamente nesupravegheate se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.”

Care sunt exceptiile

Noua reglementare nu este valabila si pentru aparatele de marcat care nu inglobeaza din constructie dispozitivele de imprimare, dupa cum arata aceeasi lege:

„In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale care (…) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, indeplinirea functiei de imprimare de bonuri fiscale, de rapoarte fiscale de inchidere zilnica, precum si de alte tipuri de documente prevazute de lege nu este obligatorie”

Cum vor fi eliberate documentele fiscale de catre operatori

Comerciantii care opereaza aparate si vendomate vor fi obligati sa elibereze si sa inmaneze clientilor bonuri fiscale, iar, la solicitarea acestora, sa elibereze si factura pentru bunurile achizitionate. Desigur, de la aceasta prevedere sunt exclusi operatorii care opereaza aparate ce nu inglobeaza din constructie dispozitive de imprimare, dupa cum arata si legea:

„(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (21) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.”

De asemenea, in cazul defectarii aparatelor pe care le opereaza, comerciantii sunt obligati sa intocmeasca un registru special, in care sa inregistreze toate tranzactiile si operatiunile comerciale efectuate, eliberand chitante pentru acestea, la cererea clientilor. Acest registru special, precum si raportul de inchidere zilnica, vor trebui sa fie arhivate de operatori si pastrate pe o perioada de 10 ani (in cazul registrului special) si o perioada de 5 ani (in cazul raportului de inchidere zilnica). Aceste obligatii nu se aplica si operatorilor care folosesc aparate sau vendomate ce nu inglobeaza constructiv dispozitive de imprimare.

Alte prevederi ale legii

Totodata, operatorii economici care utilizeaza aceste aparate vor trebui sa afiseze pentru clienti, intr-un loc vizibil, reglementarile legate de obligatia respectarii acestor dispozitii. Formatul acestui anunt va fi decis si aprobat printr-un ordin al ministrului finantelor publice:

„Operatorii economici prevazuti la alin. (1), cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (21) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor prevazute la alin. (9), (10) si (101). Modelul si continutul anuntului se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.”

Ce solutii ai la dispozitie

Respectarea acestor noi reglementari se poate dovedi o provocare pentru multi dintre operatorii care utilizeaza aceste aparate, procesul fiind deseori anevoios si birocratic. Daca te confrunti si tu cu aceasta problema, echipa Bartera iti poate veni in ajutor.

Bartera mentine parteneriate stranse cu producatori importanti de module fiscale pentru toate tipurile de aparate si vendomate, putand astfel facilita implementarea rapida si eficienta a prevederilor acestei legi. Mai mult decat atat, Bartera te poate sprijini cu solutii fiscale performante pentru toate tipurile de afaceri, indiferent de industria in care activezi.

Contacteaza echipa Bartera si acceseaza toate solutiile fiscale de care ai nevoie pentru buna functionare a afacerii tale!

Web Design Bucuresti

Ai nevoie de un nou website? Solicita oferta personalizata!

  • Creare Site Web
  • Creare Magazine Online
  • Promovare Site Web
  • Creare Aplicatii Mobile

Oferim seriozitate, flexibilitate si preturi corecte!

Convinge-te

© Bartera 2020. All rights reserved.