fbpx

Blog

Metode de promovare online orientate catre utilizator. Cum sa ajungi mai eficient la potentiali clienti

Metode de promovare online orientate catre utilizator. Cum sa ajungi mai eficient la potentiali clienti

19 aug. 2019 Tutoriale 459

Pana nu demult, bannerele erau metoda standard de promovare pe site-uri web. La un moment dat, anunturile platite din cautarile Google inghiteau mai tot bugetul de promovare online a companiilor. Apoi, promovarea video pe site-uri cu trafic mare si retele de socializare parea ca va fi principala solutie pentru reclamele din online.

In timp, afacerile au simtit nevoia sa isi diversifice considerabil modalitatile de promovare in online si au aparut multe optiuni in domeniu. Exista motive bine intemeiate pentru aceste schimbari. Comportamentul utilizatorilor s-a schimbat, iar, odata cu acesta, si randamentul investitiilor in publicitatea online.

In prezent, ca sa te promovezi eficient in online, ai nevoie sa iei in calcul tendintele si transformarile din domeniu. In acest context, metodele de promovare orientate catre utilizator sunt in crestere. Iata de ce:

Utilizarea adblock-erelor este in crestere

In Romania, cel putin 18% din utilizatorii de internet folosesc un adblocker, iar tendinta este una de crestere puternica. Aproape jumatate din cei care nu au instalat unul planuiesc sa faca acest lucru in urmatoarele 3 luni, conform iab. 85,4% din romanii care utilizeaza deja adblockere considera reclamele online drept enervante si iritante. In cazul bannerelor, o solutie ar putea fi alegerea unora mai discrete si mai putin invazive, insa nici aceasta varianta nu functioneaza prea bine (asa cum explicam la urmatorul punct).

Fenomenul de „banner blindness” se accentueaza

Utilizatorii s-au obisnuit sa ignore automat bannerele de pe site-uri, fenomen cunoscut drept „banner blindness”. Chiar si continutul organic poate fi supus acestei tendinte, daca are anumite caracteristici, cum ar fi plasarea in zone destinate de obicei reclamelor si prezenta unor caracteristici vizuale asociate de obicei cu reclamele.

Proportia de clickuri pe anunturile platite din Google e destul de scazuta

In cautarile Google, majoritatea utilizatorilor prefera sa dea click pe rezultate organice. Chiar daca anunturile sunt mai sus pe pagina, primele 5 rezultate organice obtin mai bine de jumatate din clickuri. De asemenea, un studiu din 2019 arata ca 49% din cautarile Google nu rezulta in accesarea unui website, deoarece site-urile nu concureaza doar unele cu altele, ci si cu continutul oferit de Google.

Costul anunturilor din cautari si al reclamelor din social media e in crestere

Pe masura ce trece timpul, costul per click al reclamelor din social media si al anunturilor platite din cautari este in crestere. Acest proces este normal si reflecta cresterea numarului de firme care aleg sa se promoveze astfel. Concurenta mai mare si nevoia platformelor de a genera profit sunt principalele explicatii pentru aceasta situatie.

Urmatoarele forme de promovare online pentru afaceri iau in calcul aceste schimbari, fiind orientate catre preferintele utilizatorilor:

Promovarea prin continut

Oferind continut de calitate, valoros pentru clientii tai, iti poti dezvolta mult afacerea in mediul online, fie ca domeniul in care activezi este unul educativ, distractiv sau informativ. Creand articole de blog, carti electronice gratuite si clipuri video pe teme conexe afacerii tale, poti atrage persoane interesate care se pot transforma in potentiali clienti. Cu ajutorul studiilor de caz, review-urilor de produs, cataloagelor digitale si mostrelor gratuite, ii poti convinge pe cei care iau in considerare sa cumpere, dar inca nu sunt decisi.

Exista mult mai multe forme in care iti poti promova afacerea prin continut, atat in forme foarte subtile, cat si in unele mai directe. Spre exemplu, pe Bartera.ro iti poti aduce afacerea in atentia unui numar mai mare de persoane prin articole de promovare, atent gandite pentru a scoate in evidenta plusvaloarea pe care o aduce afacerea ta pentru clienti.

Parteneriatele cu influenceri

Atunci cand petrec timp in mediul online, clientii tai il folosesc in mare parte pe retelele sociale si bloguri. In aceste medii, se disting persoanele influente, cu baze mari de urmaritori, majoritatea acestora sincer interesati de opiniile si recomandarile lor. Nu este de mirare ca marketingul prin influenceri a devenit in ultimii ani atat de popular.

Bineinteles, alegerea persoanei potrivite este esentiala pentru succesul unei campanii. Incearca sa lasi preferintele personale deoparte si sa optezi pentru grupul de urmaritori cu cea mai mare probabilitate sa fie interesata de produsele sau serviciile tale.

Comunitatile online

Crearea unei comunitati online este o metoda excelenta de a dezvolta o baza loiala de clienti. Un alt avantaj este ca vei ajunge sa cunosti foarte bine publicul tinta al afacerii: de la caracteristici demografice, la interese si chiar preferinte cu privire la produsele sau serviciile pe care le oferi. In functie de domeniul de activitate, poti opta pentru un grup pe Facebook sau LinkedIn. Companiile cu un buget mai mare pot crea chiar o sectiune pe site ( https://comunitate.afacereata.ro), unde cei interesati pot pune intrebari, face observatii, povesti intamplari relevante sau scrie articole.

Implicarea clientilor 

Nu e suficient sa incurajezi clientii sa comenteze sau sa lase evaluari pe Facebook. Ca sa ii implici intr-un grad mai mare, ai nevoie de o recompensa. Poate fi vorba de un concurs cu premii din produsele sau serviciile tale sau de obtinerea unor reduceri in urma anumitor actiuni. Intr-un sens mai larg, simpla recunoastere a meritelor acestora poate fi mutual benefica – cum ar fi in cazul publicarii continutului generat de utilizatori.

Esti interesat de una din ideile de mai sus? Colaboreaza cu echipa Bartera ca sa o pui in practica pentru succesul afacerii tale!

Contacteaza-ne

Web Design Bucuresti

Ai nevoie de un nou website? Solicita oferta personalizata!

  • Creare Site Web
  • Creare Magazine Online
  • Promovare Site Web
  • Creare Aplicatii Mobile

Oferim seriozitate, flexibilitate si preturi corecte!

Convinge-te

© Bartera 2020. All rights reserved.