Internetul devine din ce in ce mai vizual, iar utilizatorii se asteapta sa gaseasca pe site-ul tau fotografii de calitate inalta, care se incarca rapid. Pentru a le oferi o experienta buna utilizatorilor, dar si pentru a atinge obiectivele tale in online, trebuie sa pui la punct o procedura de optimizare a imaginilor.
Optimizarea imaginilor se refera la procesul prin care dimensiunea imaginilor este redusa fara a sacrifica calitatea si, totodata, prin care se aplica principalele reguli de SEO privind imaginile. Totusi, Google ia in calcul si factori care reflecta experienta utilizatorului, asa ca alegerea unei imagini care sa rezoneze cu utilizatorii, potrivita pentru context, este la fel de importanta precum reducerea dimensiunii.
Afla in continuare de ce e important sa optimizezi imaginile inainte de publicare, cum sa alegi pe cele potrivite, dar si care sunt pasii pentru o buna optimizare a acestora:
O optimizare adecvata a imaginilor iti poate aduce mai mult trafic. Continutul cu imagini relevante primeste cu 94% mai multe vizualizari decat cel bazat doar pe text, potrivit PR Daily.
In urma optimizarii, imaginile au o viteza de incarcare mai mare, iar utilizatorii nu trebuie sa astepte mult pentru vizualizarea paginii.
In plus, imaginile bine optimizate se pot pozitiona bine in cautarile Google Images, acestea incepand sa fie din ce in ce mai numeroase in pagina principala cu rezultatele cautarii. In cazul anumitor cautari, rezultatele sunt suficient de numeroase pentru a ocupa toata sectiunea vizibila a paginii. Spre exemplu, cautarea „rochie albastra eleganta” a generat pe langa rezultatele principale si 19 imagini cu produse din magazine online. Cateva dintre aceste site-uri nu se regasesc in prima pagina, asa ca optimizarea temeinica a imaginilor de produs poate fi o solutie pentru cuvintele cheie foarte competitive.
Mai mult, imaginile influenteaza rata de conversie a site-urilor. Acestea pot creste gradul de incredere al utilizatorului in companie, il pot convinge de beneficiile unui produs sau serviciu si pot face diferenta intre decizia de cumparare si cea de a iesi de pe site.
Inainte de a optimiza imaginea, e important sa cunosti criteriile unei selectii corecte in raport cu scopul urmarit. Ia in calcul subiectul, stilul si tipul imaginii. Pentru ilustrarea unui articol, alege imagini cu aspect cat mai natural, care sa nu para fotografii de tip stoc. Emotiile si starea de spirit transmisa prin fotografii ar trebui sa fie in concordanta cu cele din articol. Alternativ, poti opta pentru fotografii si imagini conceptuale, care sintetizeaza o idee, mai degraba decat o emotie.
In cazul imaginilor de produs, exista mai multe optiuni decat pare la o prima vedere, fiecare cu avantaje distincte. Ideal este sa insotesti produsele de fotografii originale, de calitate inalta. Iata care sunt principalele tipuri de fotografie de produs, conform Etsy:
In general, imaginile cu oameni care includ emotii pozitive atrag cea mai mare atentie. Totusi, pe masura ce trece timpul, utilizatorii devin obisnuiti cu acestea, asa ca nu mai reactioneaza la fel de puternic. De aceea, uneori poate fi o strategie buna sa mergi impotriva curentului atunci cand selectezi o imagine pentru o pagina de site, blog sau articol.
Odata ce ai ales sau creat imaginea pe care doresti sa o publici, urmeaza acesti 7 pasi pentru o optimizare completa:
Ca sa alegi cel mai potrivit format pentru o anumita imagine, e bine sa cunosti cateva aspecte generale despre cele mai intalnite dintre ele:
Evita incarcarea imaginilor cu titlul lor automat. Nu ai niciun beneficiu SEO sau de organizare a resurselor media atunci cand urci o imagine cu un nume cum ar fi IMG_20062019.jpg. Incearca sa alegi un nume unic, cat mai descriptiv, dar nu prea lung.
Ai nevoie de ajutor pentru optimizarea imaginilor de pe site-ul tau? Echipa Bartera te poate ajuta.
Titlul imaginii nu are impact SEO, insa devine vizibil la plasarea cursorului deasupra imaginii. De aceea, pentru o experienta buna a utilizatorului, adauga un titlu simplu, scurt si reprezentativ.
Textul alt (intalnit si sub numele de atribut sau eticheta ALT) se refera la textul afisat in locul imaginii, in cazul in care aceasta nu se incarca. Acesta ar trebui sa fie cat mai descriptiv, avand rolul sa faca continutul mai accesibil. Textul alt este util pentru persoanele care au deficiente de vedere si folosesc programe de citit textul de pe ecran, dar si pentru cei care au optat pentru ascunderea imaginilor din browser.
Textul alt este deosebit de important si din alt motiv: prin analiza acestuia, Google Images decide care imagini sa fie afisate in cadrul unei cautari.
Yoast recomanda includerea pe fiecare pagina a site-ului a unei imagini cu text alt care sa includa cuvantul cheie principal. Important este ca textul alt sa fie descriptiv, scurt si sa cuprinda in mod natural cuvantul cheie. Nu introdu o serie de cuvinte cheie fara legatura directa cu imaginea.
In cazul imaginilor adaugate in cadrul unui articol, e o practica buna sa adaugi mereu un scurt text sub imagine. Studiile arata ca textul asociat imaginilor este citit mult mai des decat cel principal: mai exact, cu 300% mai mult, conform Elegant Themes. Multe persoane nu citesc intregul text de pe o pagina, insa, pe masura ce il scaneaza, textul asociat unei imagini iese in evidenta prin pozitionarea sa. Prin urmare, nu il scrie in graba si acorda-i atentia pe care o merita.
Imaginile prea mari pot scadea viteza de incarcare a paginii. O mare parte din utilizatori nu au rabdare cu site-urile lente, pe care le parasesc dupa cateva secunde. In plus, Google foloseste timpul de incarcare ca factor in pozitionarea site-ului.
Prin urmare, gandeste-te care este dimensiunea maxima la care va fi vizualizata imaginea pe site-ul tau. O dimensiune mai mare ar insemna o risipa de spatiu si o scadere a vitezei site-ului, in timp ce una mai mica va avea un impact negativ asupra calitatii imaginii.
Poti opta pentru unelte online sau programe de calculator. Utilizatorii unei platforme precum WordPress pot opta pentru module care redimensioneaza automat, la incarcare, imaginile care depasesc o dimensiune prestabilita.
Prin comprimarea unei imagini, se reduce dimensiunea fisierului acesteia, fara pierderi sesizabile de calitate. Un test realizat de Kinsta arata ca, dupa comprimarea imaginilor de tip JPG, timpul de incarcare a paginii a scazut cu 54,88%, iar dimensiunea paginii a scazut cu 80,27%.
Un test de viteza cum ar fi PageSpeed Insights sau GTMetrix (despre care poti afla mai multe de aici) iti va indica imaginile de dimensiuni mari care pot fi comprimate. De fapt, orice imagine ar trebui comprimata inainte de a fi incarcata pe site.
Poti comprima imaginile pentru site-ul tau cu numeroase unelte online: Imagify.io, Squoosh.app, TinyJPG, TinyPNG, Compressor.io, Kraken, ImageOptimizer, Optimizilla, ImageOptim, dar si cu aplicatii dedicate unor platforme (cum ar fi Minifier pentru Shopify sau WP Compress pentru WordPress).
Oferim seriozitate, flexibilitate si preturi corecte!
Convinge-te© Bartera 2025. All rights reserved.